Doç. Dr. Olcay Güler | Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı

OMURGA KIRIKLARI
OMUZ BÖLGESİ KIRIKLARI VE ÇIKIKLARI

Nanoteknolojiyle Tıpta Çığır Açacak

Gediz Üniversitesi'nin Avustralyalı öğretim üyesi Dr. Hadi Zareie, nanoteknoloji kullanarak hastalıkların teşhisini kolaylaştıran, kan tahlillerinde süreyi ve maliyeti azaltan bir çalışmaya imza attı. Çalışmayı dünya bilim çevreleri alkışladı. Gediz Üniversitesi'nin Avustralyalı öğretim üyesi Dr. Hadi Zareie, nanoteknoloji kullanarak hastalıkların teşhisini kolaylaştıran, kan tahlillerinde süreyi ve maliyeti azaltan bir çalışmaya imza attı. Çalışmayı dünya bilim çevreleri alkışladı, TÜBİTAK da destek verdi. ABD ve Avustralya'da nanoteknoloji konusundaki çalışmalarının ardından Gediz'e transfer olan Dr. Zareie, şu anda hastanelerde ve sağlık merkezlerinde hastalıkların teşhisi için ayrı ayrı kan tahlilleri uygulandığını belirterek, "Her birinde farklı test kitleri kullanılıyor. Nanoteknolojiyle beş altı hastalığın aynı anda ve tek kitle olarak test edilmesinin önü açılacak. Böylece sağlık kuruluşlarının laboratuvar masrafları azalacak, zaman kazanılacak. Ayrıca biyokimya çalışanlarının işleri de önemli ölçüde kolaylaşacak. " dedi. Gediz Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Zareie, uzun süredir üzerinde çalıştığı projenin, tıpta ve biyoteknolojide devrim niteliğinde olduğunu söyledi. Avustralyalı bilimadamı, buluşunun uluslararası bilimsel yayınlarda yer aldığını ve büyük övgüyle karşılandığını, TÜBİTAK'ın da destek verdiğini anlattı: "15 yıldır nanoteknoloji üzerine araştırmalar yapıyorum. Bu teknolojinin hayatımıza daha çok girmesini, yaşamımızı daha konforlu hale getirmesini sağlamayı amaçlıyorum. Aynı anda çoklu test yapılması da nanoteknojiyle mümkün olacak. Şu anda kullanılan kitler oldukça pahalı. Ayrıca hastalıklara sebep olan biyolojik ajanların tespitinde, her test için ayrı kit gerekiyor. Dünyaya sunacağımız çoklu kitle, bu sorunun çözümünde önemli aşama kaydedecek, biyolojik örnek analizleri kolaylaşacak. TÜBİTAK'ın desteğiyle hazırlıklarımız hız kazandı. Merakla beklenen çoklu kan testi kitlerini, en kısa sürede Gediz Üniversitesi aracılığıyla insanlığın hizmetine sunacağız. " NANOTEKNOLOJİ İÇİN BÜTÜN İMKANLAR SEFERBER Gediz Üniversitesi, geleceğin teknolojisi olarak bilinen nanoteknoloji konusunda başka yeniliklere de imza atılabilmesi için bütün imkanlarını seferber etti. Bu kapsamda yüzey analizi için AFM (Atomik Force Microscop) mikroskop ve diğer laboratuvar cihazları alındı. Atom ve moleküllerin incelenmesini sağlayan bu aletler, bilimadamlarının araştırmalarında büyük kolaylık sağlıyor.

- Bunları Biliyormusunuz ?

- Kemik hastalıklarında Yeni çözümler

- Sağlıklı yaşam için bilmeniz gerekenler

- Kemik erimesi nedir ?

- Reçete başına 4 ilaç sınırlaması kaldırıldı...