Kalça Eklemi Sıkışma Sendromu

Kalça eklemi sıkışma sendromu; kemik yapıdaki doğuştan olan bozukluklar, kalçada ağrı ve kıkırdak hasarından kireçlenmeye kadar gidebilir. Hastalık, kalça eklemi yuvasının çok derin olması(kıskaç lezyonu) ve/veya femur baş/boyun bölgesinin yuvarlaklığının bozulması(hump lezyon) halinde olabilir. Büyük kesiler ve kalça ekleminin çıkartılmasını gerektiren açık cerrahi ile tedavi edilmekteyken;  günümüzde sıklıkla artroskopik cerrahi ile tedavisi mümkün olmuştur. Artroskopik cerrahi ile bu kemik çıkıntıları düzeltilerek hastalığın tedavisi yapılabilir. Artroskopi haricinde mini açık yöntemler ile de kalça sıkışma sendromu tedavi edilebilmektedir. Genel olarak birkaç küçük kesiden yapılışı, hastanın iyileşme süresinin kısalığı, ameliyat sonrası ağrının daha az oluşu nedeniyle artroskopik cerrahiyi tercih edilmektedir

Cerrahi teknik

Kalça artroskopisi yapabilmek için traksiyon masası gereklidir. Kalça eklemi lateralinden skopi cihazı yardımıyla bir kaç farklı delik açılır. Önce kalça eklemi merkezi değerlendirilir. Merkezde görülen kıskaç lezyon ve labrum sorunları giderilir. Ardında periferik kısım  değerlendirilir ve tümsek lezyonlara müdahale edilir.Sıkışmanın giderildiği hem skopi yardımıyla radyolojik olarak, hem de artroskopik olarak görülür.

Ameliyat Sonrası

Hastalar 24 saat içinde hastaneden ayrılabilecek durumdadır. Hem ağrı kontrolü için ilaçlar verilebilir. Tümsek lezyonlarının çıkarılmasında 4 hafta, bazı kıkırdak lezyonlarının tedavisinde 6-8 hafta süre ile koltuk değneği yardımı ile yürütülür.

Sonuçlar

Hasta seçimi, uygun teknik ve deneyim sonuçlar üzerine etkilidir. Hastanın ağrısını önemli ölçüde ortadan kalkmaktadır. Hastanın yaşam kalitesi artar ve eklem kireçlenmesinin ilerlemesini engelleyebilir.

Komplikasyonlar

Kalça artroskopisi komplikasyonları oldukça az bir cerrahi yöntemdir. Geçici sinir yaralanması yada yetersiz cerrahi görülebilir.Nadiren damar yaralanması bildirilmiştir.

Kalça artroskopisinden sonra bildirilen, klinik belirti veren derin ven trombozu olgusu yoktur. Enfeksiyon oranı % 0,1 in altındadır.