Kalça Artroskopisi Nedir?

Kalça artroskopisi, son 10 yılda büyük gelişmeler göstermiştir. Kalça artroskopisine uygun alet ve görüntüleme sistemlerinin geliştirilmesi nedeniyle günümüzde bu cerrahi teknik sık uygulanmaktadır.

Kalça Artroskopisi Nasıl Yapılır?

Kalça eklemi artroskopisi 1.5-2 cm lik kesilerden bir kamera yardımı ile yapılmaktadır. Bu yöntem kalçanın derinde olması ve hareket alanının çok dar olması nedeniyle teknik olarak zordur. Cerrahinin çeşitli basamakları sırasında skopi kullanılarak radyolojik kontroller gerekir. İşlem genel anestezi altında ve traksiyon masası kullanılır. Böylece  eklem boşluğu büyütülerek  bir çalışma alanı yaratılır.  Sonra küçük kesilerden kalça eklemine kamera ve motorize aletler yerleştirilir. Daha sonra traksiyon sonlandırılır ve eklemin çevresindeki hastalıklara girişim uygulanır.Cerrahi süre hastalıklara göre 1-2 saat arası sürmektedir.

Ameliyat sonrası genellikle 2-3 hafta süreyle koltuk değneği kullanılır. Eğer kıkırdak yenileyici bir işlem yapılmış ise 6-8 hafta süreyle koltuk değneği kullanmak gerekli olur.

Kalça Artroskopisi İle Hangi Hastalıklar Tedavi Edilebilir?

Kalça artroskopisi ile tedavi edilebilen en önemli hastalık femoro-asetabuler sıkışma hastalığıdır.

• Femur boynundaki tümsek (CAM) lezyonunun eksizyonu
  • Asetabulum ön ve yan dudağında yer alan fokal kıskaç (PINCER) lezyonunun eksizyonu
  • Labrum yırtıklarının eksizyonu, dikilerek onarımı ya da rekonstrüksiyonu
  • Kıkırdak hasarlarının debridmanı, mikrokırık ya da kıkırdak nakli gibi yöntemler ile tedavisi