Artroskopi nedir?

Artroskopi özel cihazlar kullanılarak eklemlerin içinin görüntülenmesidir. Bu yöntemle eklem içi muayene edilir ve  eklem içinde meydana gelen yaralanmaların tanı ve tedavisini yapılmaktadır

Hangi eklemlere artroskopi uygulanır?

En çok diz eklemi olmakla birlikte omuz, kalça, dirsek, el bileği ve ayak bileği eklemlerine artroskopi yapılmaktadır.

Artroskopi hangi hastalıklarda sık uygulanmaktadır?

Artroskopi en sık diz eklemi menisküs yırtıkları, ön çapraz bağ-arka çapraz bağ yaralanmalarında, kıkırdak yaralanmalarında ve tibia plato kırıklarının tedavisinde  kullanılmaktadır. Ayrıca omuz ekleminin çıkıklarında, omuz kas yırtıklarının tedavisinde, sıkışma hastalığında, kıkırdak sorunlarında da kullanılmaktadır. Diğer eklemlerin kıkırdak ve bağ yaralanmalarında sık uygulanmaktadır.

Artroskopinin açık yöntemlere göre avantajları nelerdir?

Açık yöntemlerde ekleme ulaşmak için büyük kesiler yapılması gerekir. Ayrıca açık işlem sonrası ağrı ve iyileşme süreci uzayabilmektedir. Artroskopide ise küçük cihazlar kullanıldığı için yaklaşık yarım santimetrelik kesiler yeterli olmaktadır. Ayrıca artroskopi eklemin açık yöntemle görülmesi zor olan noktalarada ulaşılmasını sağlar.Artroskopi sonrası iyileşme süreci daha hızlı olmakta ve ağrı miktarında belirgin azalma görülmektedir.

Artroskopi sonrası hastanede kalış süresi ne kadardır?

Artroskopik işlemlerin çoğu  günübirlikdir. Genellikle hastalar sabah yapılan  artroskopik cerrahi işlem sonrasında akşam saatlerinde taburcu edilmektedir. Ancak artroskopik cerrahi sırasında yapılan işlemlere bağlı olarak hastaların hastanede birkaç gün yatmasıda gerekebilir.