TERS(REVERSE) OMUZ PROTEZİ:

Ters omuz protezi; yetersiz rotator manşet (omuz döndürücü kasları) ve artrit (kireçlenme), kompleks kırıklar gibi omuz yapısının ciddi anlamda bozulduğu durumlarda kullanılmak için tasarlanmıştır. Rotator manşet  kirişlerinin kronik  yırtığında ve tamir edilemediği durumlarda, ayrıca omuz protez yetmezliğinde faydalı bir seçenektir.

Ters omuz protezi çalışma prensibi nasıldır?

Özel tasarımı sayesinde omuz üst kısmındaki vatka kasının (deltoid kas) kuvvet kolunu uzatarak omuz fonksiyonlarını arttırması öngörülmüştür. Teknik olarak total omuz protezine göre zor ve detaylı bir ameliyat olduğu için titiz bir cerrahi sonrasında sonuçları oldukça memnun edicidir.Ters omuz protezi omuzun oryantasyonunu değiştirir. Soket görevi gören eklem yüzeyi bir topla değiştirilir. Buna karşılık normalde top olan humerus başı ise bir soket haline getirilir. Bu dizayn şekli omuzun çalışma mekanizmasını değiştirerek fonksiyonel hale getirmektedir. Böylece deltoid (omuzda cilt altındaki kasımız) kasının uyguladığı güç artmaktadır.

Ne zaman tercih edilir?

Artritin belirgin olduğu ve çoğunlukla rotator manşetin yırtık olduğu durumlarda bu protez tipi uygulanabilir. Bu tendonlar (rotator manşet) omuz başının yuva içinde kalmasına yardımcı olurlar ve kol böylece kaldırılabilir.

Ters omuz protezi hangi hastalara uygulanabilir?

• Rotator manşet yırtığına bağlı kireçlenme
  • Omuz kırıkları(Çok parçalı)

Ters omuz protezi hangi hastalara uygulanmaz?

• Aktif enfeksiyon
  • Deltoid kasının çalışmaması
  • Ağır omuz kullanımı olan beklentisi yüksek genç hasta

Ters omuz protezi hastaların sonuçları nasıldır?

Çoğu vakada cerrahi sonrası ağrı ya olmamıştır ya da minimal olmuştur. Çoğu hasta kolunu cerrahi öncesine göre daha fazla kaldırmaktadır. Ameliyat olan hastalarda başarı oranları %80-85 arasında değişmektedir.

Ters omuz protezi hastalarında hangi sorunlar çıkabilir?

Uzun dönemde komplikasyon sıklığı %15 civarındadır. Karşılaşılabilecek komplikasyonlar:

• Hematom
  • Enfeksiyon